خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

با برخی از ایرادات گیربکس داستر آشنا شوید

خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

کارت کلید رنو

همه چیز درباره کارت کلید رنو؛ نواوری ۲۰ساله کف دستان شما

کارت کلید برای اولین بار ۲۰ سال پیش توسط گروه خودروسازی رنو طراحی شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. این شی کوچک هیجان انگیز، در ابتدا به عنوان یک ابزار کاربردی دیده می‌شد و به سختی کمی بزرگ‌تر از یک کارت اعتباری است. کارت کلید یک اثر خارق العاده و از جمله نوآوری‌های پیشرو در گروه خودروسازی رنو است، که تاثیر خود را در تاریخ وسایل نقلیه به جای می‌گذارد.

با غلبه بر چالش‌های فنی پیش آمده، کارت کلید رنو بارها مورد بازسازی قرار گرفته است تا استفاده از آن را تا حد امکان آسان کند.

تاریخچه کارت کلید رنو

همه چیز از سال ۲۰۰۱ شروع شد. زمانی که قرار بود رنو خودروی لاگونا II خود را به بازار عرضه کند. سالنی که گفته می‌شد مکان معرفی خودرویی بود که « خودرو سبک زندگی نوین» در قرن ۲۱ لقب گرفت، سرآغاز این ایده بی‌نظیر بود.

طراحان این وسیله نقلیه یک آن احساس کردند که خودرو همچنان فاقد چندین ویژگی نوآورانه است. قبل از عرضه رسمی این خودرو به بازار برنارد دوموندل، پیشرو محصول لاگونا در هتلی در لوکزامبورگ اقامت داشت. هنگامی که قصد دارد از کلید اتاق (که به شکل یک کارت مغناطیسی بود) استفاده کند تا درب اتاق را باز کند، این ایده به ذهنش می‌رسد که چرا چنین کارت کلیدی نتواند به جای درب اتاق، درب خودرو را باز کند ؟! و اینگونه بود که ایده استفاده از کارت کلید به جای سوئیچ (که ابزاری سنتی برای بازگشایی درب خودرو بود) زده شد.

طرح اولیه این کارت به عنوان «کارت ورود بدون کلید به خودرو» شناخته شد. طی سال‌های بعد رنو تکنولوژی این کارت از لوازم جانبی خودرو را با گنجاندن در مدل‌های جدید دیگر از جمله رنو اسپیس و ولسایتس بهبود بخشید و سپس با گسترش آن در کل خودروهای تولیدی خود از جمله مگان، سنیک و کلیو به محبوبیت زیادی رسید.

در آخرین نسل از کارت کلید وقتی به خودرو نزدیک می‌شوید، قفل خودرو باز می‌شود و با دور کردن کارت به طور خودکار خودرو قفل می‌شود.

کارت کلید رنووقتی نوآوری؛ تکنولوژی و دسترسی را ادغام می‌کند
در پشت درب پلاستیکی مینیمالیستی کارت، یک هسته الکترونیکی پیچیده قرار داده شده است. این جزء الکترونیکی به گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی شده که دائماً با خودروی مورد نظر در ارتباط باشد. این بدان معنا است که وقتی به وسیله نقلیه نزدیک می‌شوید کارت توسط گیرنده و فرستنده‌هایی که در سراسر خودرو تعبیه شدند شناسایی می‌شود. هنگامی که وسیله نقلیه با درخواست راستی آزمایی کارت را پینگ می‌کند یک سیگنال رادیویی حاوی کد دسترسی منتشر می‌کند و پس از تشخیص خودرو قفل درب‌ها باز می‌شوند.

همه مراحل تنها ۸۰ میلی‌ثانیه طول می‌کشد که حتی سریع‌تر از یک چشم بر هم زدن است. هنگامی‌که شخص کارت کلید خودرو را در دست دارد و از خودرو خارج می‌شود، رایانه خودرو همچنان به پینگ کارت در فاصله زمانی معینی ادامه می‌دهد تا ببیند آیا کارت هنوز در مجاورت خودرو است یا خیر. هنگامی‌که ‌سیگنال‌های کارت دیگر به رایانه نمی‌رسند، سیستم رایانه تمام درها را به صورت اتومات قفل می‌کند.

در سال ۲۰۰۱ اولین نسخه ساخته شده کارت کلید به عنوان «کارت عملی» شناخته شد. هر کسی‌که کارت را حمل می‌کرد، می‌توانست تنها با یک کلیک و فشردن دکمه روی کارت یا دستگیره درب خودرو و قفل ماشین را باز کند. اما نسخه استاندارد کارت کلید قرار بود مانند یک کنترل از راه دور بدون لمس عمل کند، یا بتوان از آن بدون کمک گرفتن از دست استفاده کرد و سپس در داخل کنسول مرکزی قرار می‌گیرد که یک شیار برای کارت و یک دکمه برای روشن کردن موتور دارد.

در سال ۲۰۰۷ رنو به سمت کارت کلید جدید به نام «کارت جادویی» حرکت کرد. راننده هنگام حمل کارت خودروی شخصی خود فقط کافی بود دستگیره در را بگیرد تا تمام ماشین باز شود و سپس کارت را در هر جایی از خودرو قرار دهد. در خودروهای تولیدی از این نسخه به بعد بود که شیار کارت یا جایگاه کارت کلید حذف شد.

در سال ۲۰۱۵ رنو یک مینی ون به نام اسپیس وی معرفی کرد که به نسخه کارآمدتر و ارتقا یافته‌تر از کارت کلید مجهز بود. تکنولوژی حساس به صدا که هنگام شناسایی کارت، همزمان چراغ باز شدن خودرو روشن می‌شد.

در سال ۲۰۱۹ این طرح معنای واقعی کلید بدون تماس یافت. وقتی کارت نزدیک یا دور می‌شد، ماشین به طور خودکار قفل یا باز می‌شد. در سال ۲۰۲۲ و با خودروی فوق پیشرفته مگان با تکنولوژی E-tech خودروی تمام الکترونیک، تجربه بیشتری از تکنولوژی کارت بدون لمس را می‌فهمید. جایی که به لطف گیرنده‌های کارآمدتر در سراسر خودرو، دارنده کارت بدون توجه به جایی که قرار دارد و در صورت قرارگیری در حول محور ۳۶۰ درجه اطراف خودرو شناسایی می‌شود. آهنگ خوش آمد گویی نواخته می‌شود، در حالی که راننده خودرو نزدیک می‌شود، دستگیره‌های درب (که معمولاً در بدنه خودرو پنهان هستند) بیرون می‌آیند و قفل خودرو به طور خودکار باز می‌شود.

آینده کارت کلید رنوپیش بینی آینده کارت کلید رنو

رنو که همیشه در خط مقدم نوآوری‌های مطابق با فناوری روز دنیا قرار دارد، در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا استفاده از کارت کلید را آسان‌تر کند. بدین منظور، قطعات الکتریکی داخل کارت کوچک‌تر شده‌اند، برد آن افزایش یافته است و عمر باتری کارت بهینه شده است. در مورد امنیت کارت نیز باید گفت به‌روزرسانی‌های اخیر حتی هک کردن سیستم کارت را غیر ممکن ساخته است.

در حالی‌که اینگونه به نظر می‌رسد که استفاده از گوشی‌های اندرویدی بالاتر رفته پس جایگزین خوبی برای کارت کلید است، اما رنو تصمیم دارد تا از قابلیت‌های جدید کارت و گوشی استفاده کند بدون آنکه اجازه دهد گوشی جایگزین کامل کارت شود.

درسال ۲۰۲۱ سفارشات خودروی رنو در جهان ثابت کرد که مشتریان علاقه زیادی به لوازم جانبی خودروهای رنو علی الخصوص کارت کلید دارند. به طوری‌که از هر ۳ خودرو فروخته شده رنو ۲ خودرو به تکنولوژی کامل کارت کلید مجهز بودند.

قیمت کارت کلید بدون تماس

کارت کلید بدون تماس در فرمت اولیه خود همراه با خودرو خریداری شده به شما تحویل داده می‌شود. اما اگر کارت رنو خود را گم کردید، تنها در کمترین زمان ممکن با رسیدن به نمایندگی خودرو و خدمات پس از فروش رنو در سراسر جهان در کمتر از ۶۰ دقیقه یک کارت جایگزین به قیمت کمتر از ۱۵۰ پوند (که شامل همه برنامه‌های قبلی و امکان تماس تلفنی است) تقدیم شما می‌شود. البته بهتر است یک کارت کلید یدک نیز از شرکت رنو بگیرید تا در صورت مفقودی معطل نشوید.

خطای رایج عدم شناسایی کارت کلید رنو

این یک مشکل رایج و موقتی در همه فناوری‌های به روز است که شاید برای هر خودرویی به جهت الکترونیکی بودن آن رخ دهد. خطای رایج عدم شناسایی کارت کلید خودرو که با پیغام Card Not Detected نمایش داده می‌شود، می‌تواند ناشی از عدم نگهداری صحیح از کارت باشد.

در حال حاضر دو راه جایگزین برای رفع این معضل وجود دارد. در مواقعی که کارت آسیب دیده و شناسایی نمی‌شود، می‌توانید دو راه زیر را امتحان کنید:
دریافت کپی از کارت: شما می‌توانید از خدمات پس از فروش رنو یعنی دریافت کپی کارت کلید یا یدک پس از خرید خودرو بهره‌مند شوید، تا در صورت معیوب شدن کارت در راه نمانید و از کارت یدک خود استفاده کنید. دریافت این کارت هزینه کمتری نسبت به کپی کارت اصلی دارد و تنها با یک مقدار مبلغ اولیه در نسخه خام کارت کلید انجام می‌شود.
کارت کپی موقت: اگر می‌دانید که کارت کلید اصلی شما کجا است و موقتا به آن دسترسی ندارید؛ باز هم می‌توانید یک کپی موقت با امکان فعالسازی چند روزه از رنو دریافت کنید. تا زمانی‌که شما فرم درخواست دریافت کارت اصلی را به نمایندگی شرکت ارائه می‌کنید و تشکیل پرونده می‌دهید کارت موقتی برای استفاده از خودرو برایتان صادر می‌شود.

قیمت کارت کلید بدون تماسراهنمای استفاده از کارت کلید رنو

رنو کارت معمولاً از هر مدلی‌که باشد خدمات زیر را ارائه می‌دهد:

  • باز کردن قفل درب جلو و درب‌های عقب
  • قفل درب جلو و عقب
  • قفل یا باز کردن درب صندوق عقب
  • روشن کردن چراغ داخل خودرو یا چراغ‌های جلویی از راه دور

عمر باتری کارت کلید رنو

حتماً اطمینان حاصل کنید که از نوع صحیح باتری مشابه باتری اولیه کارت کلید استفاده می‌کنید. بنابراین از نوع با کیفیت باتری خریداری کنید. حتما در بررسی دوره‌ای خودرو، چک کنید باتری به درستی روی کارت وارد شده است. هنگامی که پیغام اطلاعات باتری بر روی صفحه ابزار ظاهر شد حتماً باتری را تعویض کنید.

محدوده‌ی عملیاتی کارت کلید رنو

این عملکرد با توجه به محیط اطراف متفاوت است. مهم است که هنگام کار با رنو کارت از فشردن ناخواسته دکمه‌ها مطمئن شوید تا خودروی خود را ناخواسته باز نکنید.

روشنایی چراغ‌ها از راه دور
شما می‌توانید با فشار دادن دکمه روشنایی روی کارت کلید، چراغ‌های جلو و چراغ داخلی سقف را تقریباً به مدت ۲۰ ثانیه روشن کنید. می‌توان از این عملکرد برای شناسایی وسیله نقلیه از فاصله دور و هنگام پارک در پارکینگ‌های شلوغ استفاده کرد و به راحتی خودروی خود را پیدا کرد.

توجه: فشار دادن دوباره این دکمه چراغ‌ها را خاموش می‌کند.

منابع: Renault hands free key card، hands free key card و renault card keys

فرم استعلام قطعات

برای استعلام موجودی، قیمت و شرایط قطعاتی که نیاز دارید، فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان کلینیک تخصصی شاه‌پری با شما تماس بگیرند.

تعمیرگاه رنو شاه‌پری

شاه‌پری

کلینیک تخصصی رنو

Call Now Button