خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

با برخی از ایرادات گیربکس داستر آشنا شوید

خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

۵ مدل از بهترین خودروهای رنو

خودروهای ساخت رنو خودروهای چند منظورهای هستند که ازسال ۱۸۹۹ توسط شرکت خودروسازی چند ملیتی فرانسوی رنو تولید شده‌اند. این شرکت طیف وسیعی از خودروهای شخصی و ون تولید می‌کند. اولین خودروی آن رنو وویتوریت بوده که در سال ۱۸۹۸ تولید و به بازار عرضه شد. مانند بسیاری از خودروسازان قدیمی، رنو خود را در مسابقات موتور اسپرت، مسابقات رالی فرمول یک و فرمول E تثبیت کرد که ابزاری برای تعیین ارزش خودرو و تکنیک بازاریابی در آن زمان بود. در این مقاله از شاه پری نگاه کوتاهی می‌اندازیم به ۵ مدل از محبوب‌ترین و بهترین خودروهای رنو و با هم بررسی خواهیم کرد که چه چیزی باعث محبوبیت بیشتر آنها در مجله تخصصی ماشین Be forward شده است.

بهترین خودروهای رنو

  1. رنو کلیو (هاچ بک)
  2. رنو فلوئنس (سدان)
  3. رنو کولئوس (شاسی بلند اسپورت)
  4. رنو کپچر (شاسی بلند اسپورت)
  5. رنو مگان (هاچ بک)
رنوکلیو (لوتسیا)
رنوکلیو (لوتسیا)

۱- رنوکلیو (لوتسیا)

رنو کلیو معروف به رنولوتسیا ژاپن یک خودروی هاچ بک است که در سال ۱۹۹۰ توسط خودروساز فرانسوی رنو تولید و به بازار عرضه شد.

در حال حاضر نسل پنجم این خودرو با قدرت تولید می‌شود. کلیو یکی از پرفروش‌ترین خودروهای اروپا از زمان عرضه آن است و یکی از دو خودرویی است که دو بار به عنوان خودروی سال اروپا انتخاب شد. موفقیتی که هم در سال ۱۹۹۱ و هم در سال ۲۰۰۶ از آن این خودرو شد.

رنو کلیو درحال حاضر در پنج تریم موجود است. سطح پایه این خودرو دارای شیشه‌های جلویی برقی، بلوتوث، اتصال usb و آینه‌های قابل تنظیم الکتریکی، سیستم کروز کنترل DAB است. تریم‌های بالاتر دارای ویژگی‌هایی مانند: سیستم نقشه ماهواره‌ای، رینگ آلیاژی ۱۶ یا ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلویی LED و سیستم تهویه مطبوع، سنسورهای پارک عقب، شیشه جلو و عقب برقی، سیستم اطلاعات سرگرمی ۷ اینچی و چراغ‌های خودکار است.

رنو کلیو فضای کافی برای نشستن سرنشینان در صندلی جلو دارد، در حالی‌که صندلی‌های عقب برای کودکان یا بزرگسالان با قد متوسط مناسب‌تر است و افراد قد بلند برای نشستن در عقب با فضای زانو و پا مشکل دارند. کلیو یک صندلی عقب با ظرفیت ۳۹۱ لیتری دارد که اگر بهترین خودروهای رنو نباشد یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است.

کلیو به یک موتور ۱.۰ لیتری ۳سیلندره بنزینی با قدرت ۶۴ اسب بخار و ۱۲۹ پوند فوت گشتاور مجهز شده است که به یک گیربکس ۵ سرعته متصل است.

موتور این خودرو همچنین با یک موتور توربو شارژ با قدرت ۸۹ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ پوند فوت همراه با گیربکس ۶ سرعته دستی یا خودکار موجود است.

رنو فلوئنس (سدان)
رنو فلوئنس (سدان)

۲- رنو فلوئنس (سدان)

فلوئنس یک سدان جمع و جور ساخته شده توسط خودروساز فرانسوی رنو است که در سال ۲۰۰۹ رونمایی و در سال ۲۰۱۸ جایگزین رنو مگان شد. فلوئنس در چهار تریم انتخابی موجود است.

  1. نسخه expression
  2. نسخه limited
  3. نسخه R-link
  4. نسخه Dynamic

سطح مبتدی نسخه expression با ویژگی‌ها و استانداردهایی همچون شیشه‌های جلو برقی، هندزفری، رینگ آلیاژی ۱۵ اینچی و ورود بدون کلید به خودرو عرضه می‌شود.

در حالی که تریم‌های بالایی با ویژگی‌های بیشتری مانند صفحه نمایش ۷ اینچی اطلاعات و سرگرمی، سیستم نقشه ماهواره‌ای، سیستم R-link، فرمان ‌و صندلی‌هایی با روکش چرمی و رینگ آلیاژی ۱۷ اینچی تولید می‌شوند.

کابین عقب فلوئنس بسیار جادار است. سطح خوبی از آسایش و راحتی را برای سرنشین جلو و عقب فراهم می‌کند. فضای پا و سر کافی دارد. فلوئنس یک صندوق عقب ۵۳۰ لیتری دارد که ظرفیت بسیار چشمگیری است. همزمان می‌توان چندین چمدان و سایر لوازم بزرگ را در صندوق عقب قرار داد. همچنین در صورت نیاز به فضای بار اضافی، صندلی‌های عقب تاشو هستند تا فضای صندوق عقب برای عملکرد مورد نظر تطبیق پذیری بیشتری یابند.

رنو فلوئنس یک موتور ۱.۵ لیتری دیزلی دارد که بین ۹۳ تا ۱۰۸ اسب بخار قدرت دارد. این موتور به گیربکس ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتومات مجهز است. گیربکس دستی در مقایسه با اتومات کمی کندتر است و پاسخ بهتری دارد.

رنو کولیوس
رنو کولیوس

۳- رنو کولیوس (شاسی بلند اسپورت)

رنو کولیوس یک کراس اوور و شاسی بلند اسپرت جمع و جور است، که در سال ۲۰۰۶ رونمایی و از سال ۲۰۱۶ تولید شد. نمای بیرونی این خودرو از کناره‌ها خمیده است در حالی که طراحی جلو کابین دارای نشان رنو و چراغ‌های روشن در روز به شکل برجسته کرومی و چراغ‌های L شکل باریک در عقب بوده که بسیار زیبا است.

فضای داخلی رنو کولیوس به خوبی طراحی شده است. دارای ویژگی‌های استانداردی مانند صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی افقی است در حالی که طراحی تریم بالاتر با صفحه نمایش لمسی خازنی پرتره ۸.۷ اینچی و درب عقب برقی و صندلی‌های چرمی انجام شده است.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به ۶ کیسه هوا، دوربین دید عقب، مانیتور فشار تایر، ریل سقفی، سنسور عقب، سیستم کروز کنترل، برف پاک کن خودکار و حسگر چراغ‌های جلو (که با تاریکی هوا روشن می‌شوند)، سیستم صوتی آرکامیس، ۸ بلندگوی پر قدرت و سیستم کنترل تهویه هوا اشاره کرد.

رنو کولیوس همچنین با یک روکش فرمان چرمی، رینگ آلیاژی ۱۷ اینچی، چراغ LED کابین و ابزار دیجیتال TFT به بازار عرضه می‌شود.

فضای داخلی کولیوس به اندازه کافی بزرگ و مناسب است و با فضای پا و سر کافی برای سرنشینان جلو و عقب بهینه سازی شده است.

کولیوس با یک موتور ۲.۵ لیتری چهار خطی بنزینی با ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۶ پوند اتومات و با حالت گشتاور CVT تولید می‌شود.

رنو کپچر
رنو کپچر

۴- رنو کپچر (شاسی بلند اسپورت)

رنو کپچر یک کراس اوور و شاسی بلند اسپرت ساب کامپکت است که توسط رنو تولید می‌شود و در سال ۲۰۱۳ عرضه و در سال ۲۰۱۷ فیس لیفت شد.

طراحی نمای بیرونی رنو کپچر از جمله بزرگ‌ترین عوامل فروش این خودرو بوده که بسیار چشم‌نواز است. چراغ‌های c شکل، رینگ الیاژی، چراغ‌های LED جلو و عقب از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد رنو کپچر است. در حالی‌که تریم‌ های بالاتر با دو رنگ ترکیبی بیرونی، سنسور پارک عقب و سنسورهای جلو و چراغ‌های کرومی عرضه می‌شوند.

فضای داخلی رنو کپچر از یک روکش پلاستیکی نرم و لطیف و طراحی داشبورد زیبا تشکیل شده است. چراغ‌های LED جلویی c شکل بوده که بسیار چشم نواز است.

چراغ‌های جلو و عقب از نوع LED بوده و با خطوط براق و رینگ‌های آلیاژی ساخته شده‌اند.

رنو کپچر دارای سنسور پارک عقب، سنسورهای جلو و طراحی خارجی ۲ رنگ تلفیقی است.

از ویژگی‌های با فناوری جدید کپچر می‌توان به سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی بلوتوث، اپل کارپلی، نمایشگر رادیو، usb و اندروید اتو اشاره‌ کرد.

مدل‌های سطح بالای رنو کپچر یک TFT درایور ۴.۲ اینچی، شارژ تلفن همراه، صفحه نمایش ۹.۰۳ اینچی به همراه یک صفحه نمایش اطلاعات راننده ۱۰ اینچی دارند.

کپچر به یک موتور ۹٪ لیتری توربو شارژ بنزینی با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ پوند فوت گشتاور یا موتور ۱.۵ لیتری دیزل توربو شارژ با ظرفیت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ پوند فوت مجهز شده است. هر دوی این موتورها به یک گیربکس ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتومات متصل می‌شوند.

رنو مگان
رنو مگان یکی از بهترین خودروهای رنو است که از سال ۲۰۱۶ به بعد نسل چهارم تولیدات این خودرو روانه بازار شده است.

۵- رنو مگان

خودروی رنو مگان یک هاچ بک خانوادگی کوچک است که توسط خودروساز فرانسوی رنو ساخته شده است و از سال ۲۰۱۶ به بعد نسل چهارم تولیدات این خودرو روانه بازار شده است. نمای بیرونی مگان بسیار زیبا و چشم نواز است. این خودرو با نشان تجاری الماس در جلو و دو طرف جلوی کاپوت (که با چراغ‌های LED به شکل c و کاپوت در عقب با چراغ‌های ال ای دی عقب که به اندازه عرض درب صندوق عقب کشیده شده‌اند) ظاهری شیک به این خودروی زیبا بخشیده است.

صندلی‌های جلوی مگان راحت و جادار هستند در حالی‌که صندلی‌های عقب کمی در فضای پا ضعیف و کم جا عمل می‌کنند. مگان دارای یک صندوق بار ۴۳۴ لیتری و صندلی‌های عقب با قابلیت تا شدن است که فضای بار را تا ۱۲۳۷ لیتر افزایش می‌دهد.

از جمله ویژگی‌های پیشرفته رنو مگان می‌توان به سیستم صدا و باند با ۷ بلندگوی پر قدرت، سیستم اپل کارپلی ۷ تا ۹.۳ اینچی و پخش صدای Bose اشاره کرد.

اندروید اتو، صندلی‌های اسپرت، دوربین پارک عقب، آینه‌های برقی تاشو، سنسور جلو و عقب، سیستم کروز کنترل، صفحه دیجیتال ۱۰ اینچی روی داشبورد و جلوی راننده از جمله سایر ویژگی‌های پیشرفته رنو مگان است.

مگان به یک موتور ۱.۳ لیتری بنزینی توربوشارژ با قابلیت ۱۴۰ اسب بخار یا موتور ۱.۵ لیتری دیزلی توربوشارژ با قدرت ۱۱۴ اسب بخار مجهز شده است که هر دوی این موتورها قابلیت اتصال با گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتومات دارند.

نتیجه گیری
رنوها در بروزرسانی جدید شرکت فرانسوی رنو، ظاهری بسیار شیک یافته‌اند و قابل اعتمادتر شده‌اند. همچنين بر قابلیت‌های عملکردی همگی آنها افزوده شده است و سواری راحت و دلپذیر و سرگرم‌کننده یافته‌اند.

با نگاهی کوتاه بر این ۵ مدل برتر رنو همه ما به این اتفاق نظر رسیده‌ایم که رنو بهترین خودروهای جهان را تولید می‌کند.

هم اکنون زمان آن رسیده است که اگر به دنبال خودرویی برای خرید هستید، یک خودرو از این شرکت پرآوازه را در نظر بگیرید. مطمئناً از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد چون این ۵ مدل رنو، خودروهای فوق العاده از دید کارشناسان هستند.

منبع: popular renault models in be forward

فرم استعلام قطعات

برای استعلام موجودی، قیمت و شرایط قطعاتی که نیاز دارید، فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان کلینیک تخصصی شاه‌پری با شما تماس بگیرند.

تعمیرگاه رنو شاه‌پری

شاه‌پری

کلینیک تخصصی رنو

Call Now Button