خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

با برخی از ایرادات گیربکس داستر آشنا شوید

خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

رنو تالیسمان

ویژگی‌های برتر و نقاط قوت رنو تالیسمان

شما به دنیای خارق العاده رنو تالیسمان یک خودروی تمام عیار قدم گذاشته‌اید. از سفر خود لذت ببرید و با ویژگی‌های برتر و نقاط قوت این خودروی همه کاره آشنا شوید.

شاید از خودتان بپرسید نام زیبای تالیسمان به چه معناست؟

رنو معتقد است؛ تالیسمان یک مفهوم ویژه به معنای قدرت و محافظت را به ذهن‌ها متبادر می‌کند و با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این خودرو، انتخاب این نام کاملا حساب شده است.

ویژگی‌های ساختاری موتور و تریم رنو تالیسمان

در مورد تالیسمان ما دو انتخاب موتور و سه سطح تریم پیش رو خواهیم داشت، که همگی دیفرانسیل جلو هستند. یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندره با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و ۱۴۲ Ib پوند و ۳۷۵۰ بر در دقیقه، ۷ سرعته با گیربکس تغییر مرحله‌ای است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر را در مدت ۱۲.۳ ثانیه طی کرده و به سرعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

موتور دیگر تالیسمان که یک موتور بهتری است و ما آزمایش کرده‌ایم TCe 190 نام دارد.

در واقع یک موتور ۱.۶ توربو ۴ سیلندره است که ۱۹۰ اسب بخار قدرت دارد و ۱۹۲ پوند فوت از ۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. این موتور نیز ۷ سرعته خودکار ۲ کلاچه است که در مدت ۷.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و ۲۲۵ کیلومتر در ساعت شتاب می‌گیرد.

رنو تالیسمان

نقاط قوت تالیسمان

راحت باشید شما در حال رانندگی با یک ابر قدرت هستید. فضای داخلی تالیسمان برگرفته از نسل جدید صندلی‌های ارگونومیک و طیف وسیعی از تجهیزات پیشرفته و فناوری‌های روز دنیا، راحتی و حس آرامش مطلق را به شما می‌بخشد.

فضای کاملا دوستانه و لذت بخش تالیسمان به شما این امکان را می‌دهد که برای ساعت‌ها از دنیای بیرون فاصله بگیرید و از همه چیز دور شوید و به دنیای هیجان انگیز تالیسمان وارد شوید.

نقاط قوت تالیسمان

  • چراغ خوشامدگویی
  • سیستم چندحسی با عملکرد قابل تنظیم
  • سیستم چند رسانه‌ای
  • سیستم صوتی با تکنولوژی Bose surround
  • پک ویژه پارک خودرو
  • سیستم کروز کنترل
  • سیستم ترمز دستی
  • تهویه هوشمند
  • سیستم ماساژور صندلی راننده
  • سیستم حسگر ویژه تشخیص راننده
  • سیستم تشخیص نقاط کور
  • سیستم رانندگی در تپه
  • مجهز به ترمز ABS با تکنولوژی EDC

تالیسمان، سوار بر جاده

تالیسمان با سیستم توازن کنترل الکترونیکی رانندگی می‌کند و منو سیستم MULTI-SENSE هر جنبه‌ای از کنترل و هندلینگ تالیسمان را بنا به خواسته راننده تغییر می‌دهد. سیستم MULTI-SENSE یک سیستم پیشرفته کنترلی است که به راننده اجازه تسلط کامل با جزئیات زیاد را بر خودرو می‌دهد. در واقعیت اینطور به نظر می‌رسد که ویژگی‌های چند خودرو در یک خودرو جمع شده است که همین ویژگی تجربه رانندگی را لذت بخش‌تر می‌کند.

نقاط قوت رنو تالیسمان
تالیسمان و تجربه رانندگی نو

سیستم MULTI-SENSE یا سیستم چند حسی در تالیسمان همه نیازهای شما را برطرف می‌سازد. با این سیستم می‌توانید بر تک تک قطعات خودرو تسلط کامل داشته باشید و تغییرات مورد نظر را با چند کلیک ساده اعمال کنید. مدیریت موتور، تنظیم تعلیق خودرو، سیستم تنظیم محیط داخلی خودرو، تنظیم ماساژور صندلی راننده و … را با سیستم MULTI-SENSE کنترل کنید.

می‌توانید با استفاده از ماژول‌های تعاملی تعبیه شده بر روی خودرو همه تنظیمات را دوباره تغییر دهید.

تغییرات MULTI-SENSE نمی‌تواند راحت باشد؛ شما می‌توانید از روی صفحه نمایش چند رسانه‌ای R-link2 به راحتی به منوی MULTI-SENSE دست پیدا کنید.

کاری که باید انجام دهید این است؛ کنترل چرخشی تعبیه شده در زیر کنسول مرکزی را بچرخانید و حالت رانندگی را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از دکمه میانبر برای تغییر به یکی از دو حالت دلخواه استفاده کنید.

تالیسمان و سیستم نورپردازی رنگی انتخابی طول هفته
آبی، قرمز، سبز، قهوه‌ای یا بنفش رنگ‌هایی هستند که شما می‌توانید انتخاب کنید تا نور محیط رنو تالیسمان با روحیه و سلیقه شما یکی شود و محیط داخلی خودرو با نور منتخب شما نورپردازی شود. همچنین می‌توانید یک رنگ را برای طول هفته انتخاب کنید و حتی این گزینه را غیر فعال کنید.

ویژگیهای رنو تالیسمان
تالیسمان و حس آرامش بی‌نهایت

خودروی رنو تالیسمان انتخابی شما آنقدرها با شما دوست و همراه می‌شود که شما باور نخواهید کرد. هنگامی که به خودروی خود نزدیک می‌شوید، تالیسمان شما را می‌شناسد. چراغ‌های دی‌لایت روشن می‌شوند. کابین داخلی با نور انتخابی شما نورپردازی می‌شود. آینه‌های درب جلو اندکی پایین می‌آیند. آینه بغل‌ها باز می‌شوند. پشتی و تکیه گاه صندلی راننده اندکی در جای خود حرکت کرده تا به آخرین تنظیمات اعمال شده پیکربندی شوند. آهنگ خوش آمد گویی تالیسمان نواخته می‌شود. صندلی راننده به عقب می‌رود تا شما در پشت فرمان قرار بگیرید. در هنگام رانندگی سیستم ماساژور عمل می‌کند تا مهره‌های گردن و کمر شما راحت بوده و احساس خستگی نکنید.

صندلی‌های تالیسمان چرمی سوراخ‌دار، با تهویه کامل و مطبوع بوده که در زمستان شما را گرم و در تابستان مانند یک کولر عمل می‌کند که رانندگی را لذت‌بخش و بدون خستگی می‌سازد. وقتی چند قدم از خودرو فاصله می‌گیرید، سیستم قفل درب خودرو به طور خودکار عمل می‌کند و یک ثانیه چراغ‌های کوچک جلو و دی‌لایت روشن شده و دوباره خاموش می‌شوند.

تالیسمان و سیستم چند رسانه‌ای فوق پیشرفته

جدیدترین سیستم‌های چند رسانه‌ای دنیا را با تالیسمان کشف کنید.

سیستم چندرسانه‌ای R-link2

یک تبلت لمسی و متصل به سیستم R-link2 یکپارچه بر روی داشبورد قرار گرفته است که به شما این امکان را می‌دهد تمام عملکردهای رنو تالیسمان را مدیریت کنید.

R-link2 یک تجربه جدید در رانندگی است.

با استفاده ازسیستم رابط کاربری ساده و روان آن، شما می‌توانید هر جنبه‌ای از رانندگی خود را با استفاده از یک صفحه نمایش ۸.۷ اینچی سفارشی کنید. می‌توانید رنگ صفحات کنترل، رنگ فضای محیطی، اطلاعات مربوط به سیستم تهویه خودرو، رادیو، تنظیمات صندلی، سیستم MULTI-SENSE و ماساژور صندلی راننده و… را شخصی سازی کنید. همچنین می‌توانید از صفحه لمسی یا کنترل مرکزی برای دسترسی به محتوای چندرسانه‌ای، موزیک پلیر، تنظیمات پیمایش و تنظیمات سیستم کمک راننده کمک بگیرید.

نمایشگر هدآپ رنو تالیسمان

نمایشگر هدآپ تالیسمان

نمایشگر هدآپ یا سربالای تالیسمان یک نمایشگر شفاف جمع شونده با وضوح بالا بوده که ایمنی کامل و راحتی را به ارمغان می‌آورد و اطلاعات اصلی و ضروری رانندگی در میدان دید اولیه راننده بر روی آن نمایش داده می‌شود.

ویژگی‌های نوآورانه تالیسمان

شما می‌توانید از ویژگی‌های متعدد طبقه بندی شده بر اساس موضوع استفاده کنید. برای یافتن نقشه مسیر روی نماد Navigation کلیک کنید.

با استفاده از دستگاه تلفن همراه به سیستم وصل شوید‌. آهنگ گوش کنید یا فیلم و عکس ببینید. با استفاده از بلوتوث یا هندزفری با فرد مورد نظر تماس بگیرید یا به تماس او پاسخ دهید و یا می‌توانید سیستم تبدیل متن به گفتار را در بخش تلفن فعال کنید.

سیستم کمک راننده را در بخش خودرو پیکربندی کنید و در نهایت با استفاده از نماد برنامه‌ها، برنامه مورد نظر را باز کنید.

سیستم صوتی Bose surround تالیسمان

با سیستم صوتی Bose surround تالیسمان، به سفرهای خود جان دوباره ببخشید. ۱۳ بلندگو با کارایی بالا تعبیه شده در داخل کابین، یک پخش صدای حرفه‌ای همراه با تکنولوژی استثنایی مانند یک استودیو در حرکت عمل می‌کند. رنو تالیسمان تبدیل به یک اجرای موسیقی زنده دلنشین شده و در آن صدای باکیفیت کنسرت را تجربه می‌کنید.

ویژگی‌های نوآورانه رنو تالیسمان
سیستم الکترونیکی دامنه نوسان متغیر damping

سیستم الکترونیکی دامنه نوسان متغیر، رفتار سیستم تعلیق تالیسمان را مطابق با حالت رانندگی انتخابی شما تنظیم می‌کند. این سیستم به طور مداوم وضعیت جاده، سرعت لحظه‌ای خودرو، زاویه چرخ و فشار روی پدال گاز و فشار پدال ترمز را تجزیه و تحلیل و بهینه می‌سازد تا با حالت رانندگی انتخابی شما سازگار بماند.

تکنولوژی مدرن تالیسمان

رنو تالیسمان مطابق با به روزترین تکنولوژی هدایت می‌شود. در تجربه رانندگی با تالیسمان بهتر این است که بگوییم شما سوار بر خودرو شده‌اید که زندگی کنید نه رانندگی. این خودرو مطابق با جدیدترین تکنولوژی عرضه می‌شود تا رفاه بی‌نظیری را به شما ارائه کند.

پک کمک پارک آسان تالیسمان

پک پارک موازی: به تالیسمان اجازه دهید با بسته کمک پارک آسان، کنترل فرمان را در دست بگیرد. فضای موجود را ارزیابی کند و خط رویکرد شما را بازسازی کرده و نقشه حرکت و پارک را برای شما مشخص کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پدال گاز، ترمز و دنده را مدیریت کنید.

نگران نباشید. با سنسورهای جلو، عقب و سنسورهای جانبی به علاوه دوربین دید عقب و دوربین ۳۶۰ درجه در برابر هر برخورد احتمالی با موانع و سایر وسایل نقلیه محافظت می‌شوید.

سطح ایمنی رنو تالیسمان
سطح ایمنی تالیسمان

رنو تالیسمان موفق به دریافت پنج ستاره طلایی ایمنی از آزمون EuroNCAP 2015 شده است. بر اساس ارزیابی خودرو در چهار حوزه: حفاظت از سرنشین بزرگسال، حفاظت از سرنشین خردسال، فناوری حفاظت از عابر پیاده و کمک ایمنی، تالیسمان موفق به دریافت رتبه برتر پنج ستاره طلایی ایمنی اروپا شده است.

مهندسین ما در شرکت خودروسازی تالیسمان، بهترین تجهیزات ایمنی، امنیتی، فعال و غیر فعال موجود را برای این خودرو طراحی کرده‌اند. کیسه‌های هوا، پیش کشنده کمربند ایمنی، سپرها، کاپوت (که برای کاهش صدمات حاصل از برخورد عابر پیاده و وسایل نقلیه سازگاری کامل یافته‌اند)، سیستم‌های کمک راننده و کمکی بسیار پیشرفته اعمال شده در خودرو باعث می‌شوند که شما با آرامش خاطر رانندگی کنید.

سیستم تشخیص نقطه کور تالیسمان

هنگامی که نشانگر سیستم تشخیص نقطه کور خودرو را روشن می‌کنید، سیستم هر وسیله نقلیه‌ای (که وارد نقطه کور می‌شود) را به لطف سنسورهای تعبیه شده در اطراف سپرها تشخیص می‌دهد و چراغ های روی آینه‌های درب خودرو، شما را از خطر آگاه می‌سازند.

سیستم کمکی رانندگی روی تپه

رنو تالیسمان در جدیدترین بروزرسانی خود با سیستمی عرضه می‌شود که شما را از توقف در تپه‌ها و سربالایی‌های تند باز می‌دارد. هنگامی که سنسور، زاویه شیب را تشخیص دهد به شما این امکان را می‌دهد که به آرامی از تپه عبور کنید.

راندمان نهایی تالیسمان با عملکرد موتور TCe 190

موتور رنو تالیسمان با استفاده از آخرین تکنولوژی ارائه شده در دنیا، هم کارایی و راندمان بالا داشته و هم یک شاهکار برجسته در پیشرانه‌‌ها بوده است و به همان اندازه نیز در کاهش مصرف سوخت موثر است.

موتور خودرو مجهز به سیستم Start/stop و بازیابی انرژی هنگام ترمزگیری است. بر اساس یک جعبه دنده ۷ سرعته، کلاچ اتوماتیک EDC با کلاچ دوبل، انعطاف پذیری و پاسخگویی بالا را در تمامی سرعت‌ها ممکن می‌سازد. علاوه بر این‌ها پاسخگویی آن به حالت رانندگی انتخابی شما سازگار است.

دیگر از یک ماشین چه می‌خواهید؟!

تالیسمان همه خوب‌ها را با هم دارد.

منبع: talisman

فرم استعلام قطعات

برای استعلام موجودی، قیمت و شرایط قطعاتی که نیاز دارید، فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان کلینیک تخصصی شاه‌پری با شما تماس بگیرند.

تعمیرگاه رنو شاه‌پری

شاه‌پری

کلینیک تخصصی رنو

Call Now Button