خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

با برخی از ایرادات گیربکس داستر آشنا شوید

خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

میزان اعتماد رنو

رنو چقدر قابل اعتماد است؟

رنو دهمین خودروساز بزرگ جهان از نظر حجم تولید در سال ۲۰۱۵ بوده است. یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین برندهای شناخته شده در بریتانیا که برای ساخت خودروی شهری و خانوادگی بسیار خوش ساخت، زیبا و با رانندگی بسیار راحت، مشهور شده است. اما رنو چقدر قابل اعتماد است؟ کدام خودروی برند رنو از نظر کیفیت و ساخت از سایر خودروهای تولیدی در این برند بهتر است؟ میزان برتری این برند نسبت به رقبای دیگر آن چقدر است؟ این‌ها همه سئوالاتی هستند که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

میزان اعتماد رنو

رنو یک خودروی صد درصد قابل اعتماد است. در بررسی یک پژوهش از میزان قابلیت اطمینان که در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت، آنها رنو را از نظر قابلیت اعتماد در رتبه ۱۴ از ۲۰ قرار دادند.

اتواکسپرس نیز جایگاه رنو را در جدول قابلیت اطمینان خود با امتیاز ۹۳.۷۲ از ۱۰۰ در رتبه یازدهم این جدول نشان داد.

در جدول دیگری از میزان قابلیت اطمینان خودروهای تولید شده در جهان رتبه دهم به رنو تعلق گرفت. در این پژوهش به رنو یک شاخص عددی ۸۹ داده شد که قابلیت اطمینان این برند خودرویی را در مقابل شاخص کل ۱۱۸ واحد بسیار خوب ارزیابی کرد (هر چه عدد امتیاز نسبت به شاخص کل کمتر باشد بهتر است).

آن‌ها همچنین در این پژوهش ۶ مدل خودروی تولیدی برند رنو را در لیست ۱۰۰ خودروی برتر از نظر قابلیت اطمینان در بالای این جدول قرار دادند، که از جمله این خودروها می‌توان به خودروی مگان و سنیک‌ اشاره کرد.

میزان اعتماد رنو کلیو

رنو کلیو چقدر قابل اعتماد است؟

اگر به مدل‌های رنو به صورت جداگانه بپردازیم، رنو کلیو عملکرد بسیار خوبی دارد. این مدل دارای شاخص قابلیت اطمینان ۶۳ است که عدد قابل قبولی است.

میانگین هزینه‌های تعمیرات سالانه آن ۲۵۲.۷۷ پوند است که در برابر سایر خودروهای خارجی تولید شده در این رده بسیار پایین است.

به نظر می‌رسد تنها مشکل این خودرو به برق و سیستم تعلیق آن برمی‌گردد که هر دوی این‌ها با هم عدد ۳۲.۶۷ را تشکیل می‌دهند که یک عدد بسیار پایینی است.

رنو گرند سنیک چقدر قابل اعتماد است؟

گرند سنیک نیز با شاخص قابلیت اطمینان ۷۴ امتیاز خوبی را کسب نموده است. با این حال تعمیرات این مدل خودرو به جهت پیشرفته‌تر بودن و به روزتر بودن سیستم موتور از سایر خودروهای تولیدی این برند گران‌تر است. به عنوان مثال، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات قطعه سالانه ۳۹۸.۶۳ پوند است که عدد قابل توجهی است.

اما به هر حال برای کسانی که دغدغه مالی ندارند یک خودروی بسیار لوکس و با کیفیت است.

میزان اعتماد رنو توینگو

آیا رنو مگان قابل اعتماد است؟

رنو مگان حتی امتیاز بسیار بهتری نسبت به شاخص کل اطمینان این برند کسب نموده است. شاخص اطمینان مگان ۶۱ است و هزینه‌های تعمیرات آن به طور متوسط ۲۵۲.۷۴ پوند بوده که هزینه بسیار کمی در مقابل کیفیت ساخت خودرو است.

رنو توینگو چقدر قابل اعتماد است؟

یکی از بهترین خودروهای شهری در جهان رنو توینگو است، که در بحث قابلیت اطمینان جایگاه اول را به خود اختصاص می‌دهد.

رنو توینگو شاخص اطمینان ۴۲ را کسب نموده است و هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن فقط ۱۶۳.۵۹ پوند است که رقم بسیار ناچیزی است. این خودرو از جمله خودروهای با کیفیتی است که کمتر از جاده خارج می‌شوند، به این معنا که نیاز به تعمیر نخواهد داشت و اگر نیاز به تعمیر پیدا کند در کمترین زمان ممکن تعمیر می‌شود.

به عنوان مثال؛ یک زمان تقریبی ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه‌ای برای تعمیرات تخصصی این خودرو در نظر گرفته شده است، که شما تا مدت‌ها نیاز به مراجعه مجدد به تعمیرگاه نخواهید داشت.

بنابراین رنو توینگو بسیار قابل اعتماد است و مدل‌های با استفاده شخصی آن در مورد شاخص قابلیت اطمینان امتیاز بسیار خوبی کسب می‌کنند.

رنو توینگو در بسیاری از پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه خودرو در بالای جدول قابلیت اطمینان بوده که نشان دهنده کیفیت ساخت بسیار بالای این خودرو است.

میزان اعتماد رنو مگان

به طور کلی چرا رنو قابل اعتماد است؟

ممکن است این واقعیت که رنو خودروی بسیار قابل اعتمادی است برای برخی افراد تعجب آور و حتی غیر قابل باور باشد. اما چرا رنو تا این حد قابل اعتماد است و در جهان نیز شهرت یافته سئوالی است که ما به آن پاسخ داده‌ایم.

یکی از دلایل اصلی قابل اعتماد بودن خودروهای برند رنو این است که، هزینه تعمیر و نگهداری آنها بسیار پایین است. خیلی کم پیش می‌آید که رنو خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد. همچنین برای تعمیر نیز برای مدت طولانی از جاده خارج نمی‌شود و به سرعت تعمیر شده و قابل استفاده مجدد است.

از آنجایی‌که رنو از جمله خودروهای محبوب و بسیار رایج در دنیا است، به این معنا نیز بوده است که قطعات آن قابل تهیه‌تر، متداول‌تر و در دسترس‌تر بوده و تهیه آن زمان کمتری می‌برد. این خودروها همچنین مقرون به صرفه‌تر از خودروهای هم رده خود از نظر قیمتی بوده، بنابراین هزینه‌های تعمیر را تا حدود بسیار زیادی پایین نگه می‌دارند.

همچنین، خودروهای برند رنو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل استفاده‌تر باشند و تکنولوژی به کار رفته در سیستم کاربری آنها آنقدرها هم نیاز به تخصص و علم ویژه ندارد و مقدار زیادی فناوری جدید در آن به کار نرفته است. به همین دلیل است که رنو را خودرویی ملی برای تمام قشرها می‌نامند.

این به هیچ وجه چیز بدی نیست و به این معنا است که با فناوری به کار گرفته شده در این خودروها درصد اشتباه کاربر و راننده بسیار کمتر است. یکی از مسائلی که امروزه بسیاری از برندهای لوکس خودرویی با آن مواجه هستند این است که، فناوری مدرن که در خودروهای خود به کار می‌برند اغلب دردسرساز بوده و ایجاد مشکل می‌کند و تا حدودی نیز هزینه‌های تعمیر و تعویض آن را بالا می‌برد. همین عامل می‌تواند درصد قابلیت اطمینان آنها را کاهش دهد. با این حال، رنو تنها خودرویی در جهان است که هم به روز است و هم کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و هم اینکه قابلیت اطمینان آن به طور قابل توجهی بسیار بهتر از سایر برندهای مشهور جهانی است.

نظرسنجی‌ها و پژوهش‌ها تا چه میزان برای خرید خودرو قابل اعتماد هستند؟

نظرسنجی‌هایی که از مراکز آمار معتبری مانند تلگراف و اتو اکسپرس انجام می‌شوند، روشی کاملاً دقیق برای تعیین میزان قابل اعتماد بودن یک برند خودرو است.

علاوه بر این نظرسنجی‌های جهانی صورت گرفته، شما می‌توانید قبل از خرید به مراکز تخصصی و تعمیرات این خودروها نیز سری بزنید و یک ارزیابی نیز از تعمیرکاران حرفه‌ای این خودروها داشته باشید، به طورقطع ارزیابی‌های شما اینگونه نتیجه می‌دهد که بدون فوت وقت اقدام به تهیه خودرو از این برند خواهید کرد.

اتو اکسپرس و تلگراف اغلب از نظرات مالکین خودروهای برند خاص و همچنین اطلاعات شرکت‌های سازنده استفاده می‌کنند، ادعاها را بررسی نموده و با حفظ حق بی‌طرفی آن را منتشر می‌کنند. آنها سپس از اطلاعات دریافتی و ارزیابی‌های صورت گرفته خود برای تعیین میزان راستی و درستی ادعاها، تعیین طول عمر خودروهای یک مدل از یک برند خاص استفاده می‌کنند‌.

از جمله مزایای این کار این است که، آن‌ها می‌توانند ببینند که چگونه اوضاع در طول زمان تغییر می‌کند و نتیجه در نهایت چه می‌شود.

آمارهای ارائه شده توسط مرکز Reliability Index نیز بسیار قابل اعتماد است زیرا آن‌ها، تعداد زیادی مدل برای مقایسه دارند و یک ارزیابی تحلیلی دقیق ازخودرو انجام می‌دهند.

میزان اعتماد رنو

رنو در مقابل سیتروئن و در مقابل پژو چگونه است؟

اگر صادق باشیم، هر سه این برندها بسیار قابل اعتماد هستند. در مطالعات انجام شده در تلگراف پژو با ۹۲ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه جایگاه پنجم را کسب کرد و سیتروئن با ۱۱۵ مشکل در هر ۱۰۰ وسیله نقلیه در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که هر دوی این برندها بالاتر از رنو اما با مقدار زیاد اختلاف قرار دارند.

رنو و پژو پایاپای هم عملکرد بسیار بهتری به نسبت خودروهای برند سیتروئن داشتند. اما همه آنها کاملاً قابل اعتماد هستند.

بنابراین اگر به دنبال یک خودروی قابل اعتماد هستید، می‌توانید هر سه این مدل‌ها را در نظر بگیرید. اما اگر قرار باشد به دنبال مطمئن‌ترین خودرو باشید، رنو یا پژو را انتخاب کنید.

مطمئن‌ترین خودروهای برند رنو کدامند؟

در لیست زیر قابل اعتمادترین خودروهای برند رنو پس از ارزیابی‌های تخصصی و استفاده از آمارهای جهانی ارائه شده است.
1- رنو تینگو
2- رنو کانگو
3- رنو مگان

همه این سه مدل خودرو برند رنو در شاخص قابلیت اطمینان امتیاز بسیار خوب دارند.

در پایان
رنو لاگونا – رنو اسپیس- رنو مدوس از خودروهای برند رنو اگرچه امتیاز کمتری به نسبت سه خودروی نام برده شده در بالا کسب نموده‌اند، اما هنوز هم در مقایسه با برندهای دیگر از جمله سیتروئن بسیار قابل اعتماد هستند.

رنو یک برند خودروی کاملاً تست شده و قابل اعتماد است که برای سال‌ها توانسته است در بین چندین برند مطرح جهانی قرار بگیرد.

هزینه‌های تعمیر، نگهداری و خرید آن حتی به نسبت برخی برندهای مشهور جهان نیز بسیار پایین است. تعمیرات خودروهای برند رنو معمولا در مدت زمان کمتری انجام می‌شود و همین که شما مدت زمان کوتاه‌تری را بدون ماشین خواهید بود قابلیت اطمینان آن را بیشتر می‌کند.

اگر بین رنو، پژو و سیتروئن بلاتکلیف هستید با توجه به ارزیابی‌های بالا، رنو انتخاب بهتری است. اما هر سه آن‌ها از نظر طول عمر خودروهای خوبی هستند.

در نهایت اگر هم به میزان هزینه‌ای که می‌کنید و هم به زیبایی و کیفیت ساخت می‌اندیشید، رنو برند ایده‌آل‌تری برای شما است.

منبع: how reliable are renault

فرم استعلام قطعات

برای استعلام موجودی، قیمت و شرایط قطعاتی که نیاز دارید، فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان کلینیک تخصصی شاه‌پری با شما تماس بگیرند.

تعمیرگاه رنو شاه‌پری

شاه‌پری

کلینیک تخصصی رنو

Call Now Button