خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

با برخی از ایرادات گیربکس داستر آشنا شوید

خودرو داستر دارای یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. این گیربکس دارای چهار‌دنده برای حرکـت به سمت جلو و یک دنده جهت حرکت به سمت عقب است. در ساختمان جعبه دنده اتوماتیک AL4 از سیستم مبدل گشتاور همراه با کنترل الکترونیکی بهره برده شده و همه چیز به شکل الکتروهیدرولیک مدیریت می‌شود و ساختمان آن از شش بخش اصلی 1- مبدل گشتاور 2- پمپ روغن 3- مجموعه دنده های سیاره ای، کلاچ ها و ترمز های گیربکس که در واقع مکانیزم واحد هیدرولیک گیربکس به حساب می آیند. 5- دیفرانسیل داخلی 6- پینیون که رابط بین گیربکس و دیفرانسیل بوده و نقش چرخ دنده کاهنده را دارد 6- کامپیوتر هیدرولیکی، مدار های روغن، کامپیوتر و سنسور های مبدل گشتاور جای کلاچ را گرفته است. وظیفۀ آن افزایش تدریجی گشتاور در آغاز حرکت است و از طریق ارتباط هیدرولیک، حرکت موتور را به گیربکس منتقل می‌ کند. 

جدیدترین خودروهای رنو ۲۰۲۲

جدیدترین خودروهای رنو ۲۰۲۲

در سال جاری انتظار طیف وسیعی از جدیدترین خودروهای الکتریکی از برند رنو را داشته باشید. این خودروساز فرانسوی در سال ۲۰۲۱ دستخوش تغییرات قابل توجهی شد. پس از آنکه این برند ۵ سال متوالی کاهش فروش را تجربه کرد، به یکباره و در یک جهش چشمگیر حتی به ۵ درصد افزایش فروش سالانه به نسبت فروش سال‌های گذشته رسید.

جهش دیگر زمانی رخ داد که این خودروساز مشهور، از نسخه شاسی بلند کوچک رنو آرکانا ۲۰۲۲ با هزینه ۳۳.۹۹۰ دلار بدون هزینه‌های جاده‌ای رونمایی کرد.

از سال آینده اخباری به گوش می‌رسد که احتمالاً رنو از یک رنو مگان کاملاً جدید به سبک شاسی بلند اسپرت تمام الکتریکی در استرالیا رونمایی خواهد کرد. این برند همچنین قصد دارد مجموعه کاملی از خودروهای تجاری جدید را به دنیا معرفی کند. مجموعه خودروهای تجاری رنو ۲۰۲۲ قرار است با یک وانت کوچک به نام رنو کانگو ۲۰۲۲ با یک نسخه کاملاً الکتریکی ارتقا یافته و یک ون سایز متوسط به نام رنو ترافیک ۲۰۲۲ که فیس لیفت شده معرفی شود.

رنو کانگو ۲۰۲۲
رنو کانگو ۲۰۲۲ از جدیدترین خودروهای رنو است که با یک موتور تمام الکتریکی جدید ارائه می‌شود.

جدیدترین خودروهای رنو

رنو کانگو ۲۰۲۲

رنو کانگو ۲۰۲۲ در اواخر سال جاری وارد استرالیا می‌شود. این خودرو اولین وانت رنو در یک دهه اخیر است که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود. موتور کانگو ۲۰۲۲ با انتخاب قدرت احتراقی (بنزینی یا دیزلی) و برقی خواهد بود.

رنوکانگو ۲۰۲۲ اینگونه است که ظاهر جدید، فضای داخلی بازسازی شده، موتور کارآمدتر و طیف وسیعی از ویژگی‌های نوآورانه جدید را به ارمغان می‌آورد. علاوه‌بر این، شنیده‌ها حاکی از آن است که رنو کانگو در جدیدترین بروز رسانی سطح ایمنی خود با یک ویژگی ایمنی فعال به بازار عرضه می‌شود. در حالی که تاریخ دقیق عرضه هنوز مشخص نشده است اما رنو کانگو ۲۰۲۲ قرار است برای اولین بار با موتور احتراقی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ (از ماه جولای تا سپتامبر) عرضه شده و سپس با موتور برقی و الکتریکی بدون آلایندگی در سه ماهه آخر و چهارم سال ۲۰۲۲ یعنی (اکتبر تا دسامبر) رونمایی شود. ‌

طراحی داخلی رنو کانگو ۲۰۲۲
طراحی داخلی رنو کانگو ۲۰۲۲
ویژگی‌های ظاهری و طراحی داخلی رنو کانگو ۲۰۲۲

در نمای بیرونی، کانگو جدید پیوند نزدیکی با جدیدترین خودروهای سواری و شاسی بلند رنو دارد. رنو کانگو ۲۰۲۲ قرار است روی پلتفرم کپچر سوار شود و با نسخه‌های به روز شده و پرچمدار اروپا و با استایلی با چراغ‌های LED ۱۶ اینچی و چراغ‌های جلویی هفت رنگ ارائه شود.

در داخل خودرو یک صفحه نمایش اپل کارپلی ۸ اینچی مشاهده خواهید کرد. این خودرو مجهز به سیستم اتو اندروید، یک نقشه ماهواره‌ای ارزیابی مسیر، فرمان قرض گرفته از نسخه مشابه خود یعنی کپچر، سه پورت usb، سیم شارژر ۱۵ واتی تلفن همراه، سیستم کنترل خودکار تهویه هوا دو منطقه‌ای و دکمه استارت خودرو به جای سوئیچ است. نکته قابل توجه، فضای اضافی کاربردی در داخل (یک کشو زیر صندلی سرنشینان) با فضای ذخیره سازی ۶۰ لیتری است که عملاً فضای اضافی و غیر قابل استفاده زیر پاها را کاربردی می‌کند. سیستم تنظیم صندلی راننده، درب راننده با قابلیت باز شدن تا ۹۰ درجه در نسخه ۳ صندلی کانگو، یک صندلی وسط تاشو به همراه یک میز با فضای جا لیوانی، از سایر ویژگی‌های کانگو ۲۰۲۲ است.

در مدل‌های استاندارد این خودرو همچنین در پشت سرنشینان یک فضای ۳.۳ تا ۳.۹ متر مکعب دیده می‌شود که در نوع شاسی بلند، این ابعاد از ۴.۲ تا ۴.۹ متر مکعب افزایش می‌یابد.

ویژگی سیستم ایمنی فعال

رنو کانگو مدل ۲۰۲۲ با طیف وسیعی از ویژگی‌های ایمنی فعال ارائه می‌شود، که در نسخه‌های قبلی خود فاقد آن بوده است. از جمله سیستم کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خطوط، هشدار خروج از خط، سنسور پارک جلو، عقب و سنسورهای جانبی، سیستم نظارت بر نقطه کور و یک آینه دید عقب دیجیتال.

موتور احتراقی رنو کانگو ۲۰۲۲

نسخه‌ی موتور احتراقی رنو کانگو در استرالیا ارائه می‌شود. اگرچه هنوز تایید نشده است آیا بنزینی است یا دیزلی، اما طبق گفته متخصصین این تکنولوژی رقبای اصلی آن یعنی فولکس واگن کادی و پژو را از میدان خارج می‌کند. به خریداران نسخه موتور بنزینی یک موتور ۱.۳ لیتری توربوشارژ چهار سیلندره با قدرت ۷۵ کیلووات در ساعت و ۹۶ کیلووات بر ساعت ارائه می‌شود. در حالی که در موتور نسخه دیزلی یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندره با سرعت ۵۵ کیلووات در ساعت یا ۲۷۰ نیوتن‌متر فروخته می‌شود.

همچنین یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی با یک گیربکس اتومات ۷ سرعته دو کلاچه به عنوان آپشن در موتور بنزینی پرتوان و دیزلی ۷۰ کیلو وات و ۸۵ کیلو واتی ارائه می‌شود.

رنو کانگو ۲۰۲۲
رنو کانگو ۲۰۲۲
موتور الکتریکی رنو کانگو ۲۰۲۲

کانگو ۲۰۲۲ همچنین با یک موتور تمام الکتریکی جدید ارائه می‌شود. موتور الکتریکی کانگو توانی برابر ۹۰ کیلووات بر ساعت یا ۲۴۵ نیوتن متر با باتری ۴۵ کیلووات ساعتی مناسب ۳۰۰ کیلومتر برد رانندگی دارد.

برای اولین بار شارژ سریع رنو کانگو الکتریکی با یک سوکت ۸۰ کیلو واتی انجام می‌شود که می‌تواند در مدت ۳۰ دقیقه تا ۱۷۰ کیلومتر برد را پر کند. در شارژهای بعدی یک بسته جعبه دیواری ۱۱ کیلو واتی در منزل یا محل کار ارائه می‌شود که ۱۰۰ درصد شارژ را در ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه تکمیل می‌کند.

قیمت رنو کانگو ۲۰۲۲

اگرچه قیمت دقیق رنو نزدیک به رونمایی اعلام می‌شود، اما با توجه به فناوری‌های اضافی ارائه شده انتظار می‌رود که افزایش نسبی قیمت نسبت به مدل فعلی ZE الکتریکی داشته باشد و با قیمت تقریبی ۵۰۲۹۰ دلار عرضه شود.

رنو ترافیک ۲۰۲۲
رنو ترافیک ۲۰۲۲

رنو ترافیک ۲۰۲۲

ون ترافیک فیس لیفت و به روز شده با ظاهر جدید و نسخه فناوری ایمنی پیشرفته احتمالاً در سال ۲۰۲۲ در استرالیا عرضه می‌شود. نسخه فیس لیفت شده این خودرو در اروپا رونمایی شد و چشم‌های زیادی را به خود خیره کرد. به دنبال نسخه آپدیت شده ون ترافیک در اواخر سال گذشته، برادر وانت آن با طراحی جدید داخلی و یک ظاهر به روز رسانی شده همراه مجموعه‌ای از فناوری‌های ایمنی فعال و بسیاری از موارد دیگر رونمایی می‌شود.

تغییرات بیرونی حول یک قسمت جلویی و اضافه شده جدید با چراغ‌های فول LED تغییر شکل ‌یافته بوده، جلو پنجره و سپر پایینی تغییر یافته است و رنگ آبی کومولوسی جدید به ظاهر رنو اضافه شده است. همچنین چرخ‌های فولادی و آلیاژی ۱۷ اینچی و آنتن رادیویی اصلاح شده از به‌روزرسانی‌های دیگر این خودرو است.

طراحی داخلی رنو ترافیک ۲۰۲۲

در داخل، داشبورد باز طراحی شده دارای یک صفحه نمایش اندروید اپل کارپلی تمام لمس و ۸ اینچی، سیستم نقشه ماهواره ای، در کنار یک صفحه نمایش ۴.۲ اینچی بین ابزارهای آنالوگ (سرعت سنج دیجیتال) ۳ پورت usb و پورت شارژ تلفن همراه هوشمند ۱۵ واتی، از سایر ویژگی‌های تکنولوژی رنو ترافیک است.

رنو ادعا می‌کند در مجموع ۸۸ لیتر فضای ذخیره سازی داخلی در پک Easy life خود ارائه می‌کند، که شامل یک کشوی ۵۴ لیتری زیر صندلی سرنشینان و محفظه‌هایی در داشبورد خودرو می‌شود.

پشتی صندلی عقب تاشو است که فضای خوبی برای قرارگیری لپ تاپ ایجاد می‌کند. آینه‌های خودرو از نوع تاشو برقی هستند و دستگیره و پایه‌ها به رنگ متالیک شیک است.

طراحی داخلی رنو ترافیک ۲۰۲۲
طراحی داخلی رنو ترافیک ۲۰۲۲
سطح ایمنی رنو ترافیک

برای رنو ترافیک ۲۰۲۲ حداقل ۱۰ ویژگی کمک راننده و ایمنی فعال است که شامل کروز کنترل، هشدار خروج از خط، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و مهمتر از همه ترمز اضطراری خودکار و همچنین رتبه ۳ ستاره تست تصادف جاده‌ای است. سایر سیستم‌های کمکی شامل کروز کنترل با عملکرد ترمز، نوربالای خودکار، سنسور پارک جلو، جانبی و عقب، دوربین معکوس و سیستم هشدار مسیر ناپایدار است.

موتور رنو ترافیک ۲۰۲۲

موتور ۱.۶ لیتری توربو ۴ سیلندر، با ۸۵ کیلومتر بر ساعت سرعت. یا موتور ۱.۶ لیتری توئین توربو ۴ سیلندره با ۱۲۵ کیلووات بر ساعت سرعت، یا موتور ۲ لیتری تک توربو ۴ سیلندره دیزلی حمل بار، از گزینه‌های انتخاب موتور رنو ترافیک ۲۰۲۲ است.

این سه مدل موتور با گیربکس ۶ سرعته دستی، در حال حاضر با موتورهای ۸۵ کیلو وات و ۱۰۳ کیلووات استاندارد هستند. خریداران اروپایی می‌توانند از بین ۲ طول بدنه و ۲ ارتفاع با حجم باربین ۵.۸ تا ۸.۹ متر مکعب و مجموعه‌ای از لوازم جانبی:شیشه‌ها، رنگ بدنه متنوع، نورپردازی داخلی انتخاب کنند.

رنو مگان۲۰۲۲ الکتریکی
رنو مگان۲۰۲۲ الکتریکی

رنو مگان ۲۰۲۲ الکتریکی

رنو مگان ۲۰۲۲ الکتریکی که یک شاسی بلند اسپرت کوچک است با قدرت تمام الکتریکی به بازار عرضه می‌شود.

درطول یک دهه گذشته مگان EV الکتریکی، رسما اولین خودروی برقی اختصاصی رنو بوده است که با پسوند tech electric شناخته می‌شود.

این خودرو تا سال ۲۰۲۵ تنها و اولین خودرو از سری ۸ خودروی برقی جدید رنو فرانسه خواهد بود. رنو مگان هاچ بک با رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و یک امضای نور Z شکل بزرگ در زیر چراغ‌های کشیده جلویی، ظاهری متمایز و جالب به این خودروی جدید بخشیده است.

لوگوی رنو به شکل الماس در جلو و عقب خودرو یکپارچه‌سازی شد. این لوگو الهام گرفته از الماس واقعی و نماد ارزش زیاد و استحکام خودرو است.

دستگیره‌های جلو و عقب در بدنه خودرو پنهان بوده و عملاً دیده نمی‌شوند.

طراحی داخلی رنو مگان

درون خودرو در نگاه اول یک سیستم تمام الکتریکی به همراه یک تکنولوژی جدید به نام open-R صفحه نمایش لمسی جدید اختصاصی رنو خواهید دید که توسط سیستم اندروید مخصوص کاربری ماشین طراحی شده است.

یک نقشه ماهواره ای، به‌روزرسانی‌های هواشناسی، خدمات گوگل پلی، مشابه آنچه در تلفن همراه است ارائه می‌دهد. این سیستم جدید در یک صفحه نمایش ۹ یا ۱۲ اینچ ارائه می‌شود و ظاهری تماماً مشکی و منحنی شکل و زیبا دارد که با یک خوشه ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی ترکیب شده است.

سایر ویژگی‌های داخلی، شامل: یک سیستم صوتی آرکامیس با ۹ بلندگو، سیستم صوتی ۴۱۰ واتی هارتمن کاردون،به همراه نورپردازی محیطی طیف ۴۸ رنگی که به انتخاب کاربر هر ۳۰ دقیقه تغییر رنگ می‌دهد تا احساس زنده و دلنشینی به سرنشینان بدهد و مجموعه‌ای از صداهای پایدار سیستمی شبیه به صدای ضربه به چوب و صندلی هایی که همگی از جنس چرم طبیعی هستند معماری نوین و شیکی از خودروهای امروزی ارائه می‌دهد.

مگان جدید دارای طولی در حدود ۴۲۱۰ میلی‌متر و عرض ۱۷۷۰ الی ۱۷۸۰میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۰۰ میلی‌متر است که بر فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلیمتری سوار است. ابعاد کلی طول و عرض مگان نوع جدید، شبیه به شاسی بلند سبک کپچر بنزینی است اما حدود ۸۰ میلیمتر کوچک‌ترازآن است. به لطف پلتفرم الکتریکی آن فاصله بین دو محور ۶۰ میلی‌متر بیشتر است.

طراحی داخلی رنو مگان
طراحی داخلی رنو مگان
موتور رنو مگان ۲۰۲۲

خریداران اروپایی مگان جدید می‌توانند بین یکی از دو موتور الکتریکی نصب شده بر خودرو، یعنی موتور ۹۶ کیلووات یا ۱۶۰ کیلووات یکی را انتخاب کنند. که دومی برای سرعت در ۷.۴ ثانیه ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت مناسب است. انتخابی از باتری‌های ۴۰ کیلو وات ساعت یا ۶۰ کیلو وات ساعت در این قاره وجود دارد.

طبق چرخه تست اروپا ۳۰۰ کیلومتر تا ۴۷۰ کیلومتر توان رانندگی دارند. رنو تضمین می‌کند اگر هر یک از باتری‌ها پس از ۸ سال کمتر از ۷۰ درصد ظرفیت اصلی خود را ارائه دهند، بدون هزینه تعویض می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این خودرو می‌توان به یک پیشرانه با چهار حالت ترمز احیا کننده و چهار حالت رانندگی قابل انتخاب به علاوه سیستم تعلیق مستقل چند پیوندی عقب اشاره کرد.

وزن خودرو ۱۶۲۴ کیلوگرم است و حداکثر ۲۶ سیستم کمک راننده شامل سیستم کروز کنترل با ویژگی توقف و حرکت، سیستم تشخیص خطوط، کمک حفظ خطوط، هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص نقاط کور راننده، ترمز اضطراری خودکار جلو و عقب، هشدار خروج ایمن، سیستم پارک خودرو، آینه دید عقب دیجیتال و دوربین ۳۶۰ درجه با دید سه بعدی، روی خودرو نصب است.

اگر رنو چراغ سبز استرالیا را برای خودروی تمام الکتریکی مگان خود دریافت کند، انتظار می‌رود تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آن را در نمایشگاه‌های محلی ببینیم.

منبع: renault new cars

فرم استعلام قطعات

برای استعلام موجودی، قیمت و شرایط قطعاتی که نیاز دارید، فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان کلینیک تخصصی شاه‌پری با شما تماس بگیرند.

تعمیرگاه رنو شاه‌پری

شاه‌پری

کلینیک تخصصی رنو

Call Now Button